بهترین آنتی ویروس برای سیستم عامل مک؛ بررسی آنتی ویروس بیت دیفندر (Bitdefender)

 

اگر از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید و به دنبال یک آنتی ویروس قدرتمند برای سیستم خود برای مقابله با ویروس‌ها، بدافزارها، باج افزارها، تبلیغات و نرم افزارهای مخرب یا ناخواسته، سایت‌های خطرناک، حملات فیشینگ و... هستید، در این مقاله، یکی از بهترین و قوی‌ترین آنتی ویروس‌های مک؛ به نام بیت دیفندر (Bitdefender Antivirus for Mac) را مورد بررسی قرارداده ایم. این بررسی توسط سایت Macworld انجام شده و توسط تیم مرکز خدمات بیت دیفندر ایران، تهیه و ترجمه شده است.

عملکرد مسدود کردن بدافزار

مهم‌تر از ظاهر نرم افزار، عملکرد بیت‌دیفندر است. در طی آزمایش‌های آزمایشگاهی انجام شده، Bitdefender  مشکلی در شناسایی و حذف بدافزار پس از استخراج آن از فایل زیپ شده نداشت. البته در چند مورد، فایل‌های اضافی از جمله برخی از فایل‌های با فرمت dmg  جا مانده بودند، اما در آزمایش انجام شده، هر زمان که سعی میشد این فایل‌ها نصب شوند، یا پوسته خالی بودند یا بیت‌دیفندر بلافاصله آنها را حذف می‌کرد.
بیت‌دیفندر در تست‌های دیگر نیز بسیار خوب عمل کرد. ضعیف‌ترین نمره آن در AV-Test در تست ژوئن سال 2020 برای شناسایی بدافزارهای پخش‌شده و رایج بود. در طی آن آزمون، با 83 نمونه، بیت دیفندر موفق شد امتیاز 98.8 درصد را از 100 درصد در میان رقبا کسب کند. (AV-Test، آزمایش‌هایی است که توسط موسسه معتبر AV Comparatives انجام می‌گیرد، که در آن، نرم افزارهای امنیتی مختلف مانند آنتی‌ویروس‌ها مورد تست‌های مختلف قرار گرفته و عملکرد آن‌ها باهم مقایسه می‌گردند)

بیت‌دیفندر در جدیدترین آزمایش بدافزار مرتبط با مک توسط موسسه AV Comparatives،  از آزمایش ژوئن سال 2020، بهتر ظاهر شد. در آن آزمایش، بیت دیفندر، برای شناسایی بدافزارهای سیستم عامل مک، برنامه‌های بالقوه ناخواسته (Potentially Unwanted Programs) و بدافزار ویندوز (جهت جلوگیری از این که مک، حامل بدافزار و آلوده‌کننده سیستم عامل ویندوز شود) - 100 درصد امتیاز را کسب کرد.
Bitdefender فقط یکی از سه نرم‌افزار امنیتی شامل Avast و AVG با امتیازهای عالی بود. Kaspersky همچنین از حفاظت درجه‌یک در برابر بدافزارها برخوردار بود، اما در تست برنامه‌های بالقوه ناخواسته، کمی ضعف داشت. آزمون AV Comparatives شامل 207 نمونه بدافزار مک، 400 نمونه برنامه های بالقوه ناخواسته و 500 نمونه بدافزار ویندوز بود.
در نهایت این آزمایش‌ها، قدرت حفاظت بیت‌دیفندر و عملکرد آن، مورد تایید قرار گرفت و موجب شد موسسه AV Comparatives، نمره کامل در امتیاز کلی به بیت دیفندر بدهد.


رابط کاربری بهبودیافته

نسخه جدید آنتی ویروس بیت دیفندر برای مک، دارای رابط کاربری بسیار بهتر، واضح تر و بهینه‌تر شده است.
نوار سمت چپ، شامل چهار آیتم منو شامل Dashboard  (داشبورد)،Protection  (حفاظت)، Privacy  (حریم خصوصی) و Notifications (اعلان‌ها) است. این ناحیه همچنین دارای یک سیستم کدگذاری رنگی در بالا است. رنگ سبز به معنی ایمن بودن سیستم و رنگ قرمز به معنی وجود اخطارها یا نگرانی‌های امنیتی در سیستم است.

داشبورد دارای یک قسمت بالایی است که به Autopilot (ابزار پیشنهادی بیت‌دیفندر که به شما در مورد وضعیت امنیت مک ، توصیه‌هایی ارائه می‌کند)، اختصاص دارد. این امر می‌تواند شامل توصیه‌هایی برای انجام اسکن کامل یا فعال کردن حفاظت از وب در مرورگرهای شما باشد.
در زیر آن، پنج کادر مستطیلی وجود دارد که شامل دو گزینه اسکن (سریع و سیستمی)، مدت‌زمان باقی‌مانده اشتراک لایسنس شما، روشن یا خاموش کردن ویژگی Safe Files باج‌افزار و ویژگی حفاظت از مرورگر برای مرورگرهای مختلف مانند Safari است.
داشبورد در درجه اول، یک روش سریع برای کنترل تمام ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار و انجام اقدامات حیاتی است.
ناحیه Protection گزینه‌ای برای اسکن‌های سفارشی را ارائه می‌دهد و همچنین نمای کلی از فایل‌های قرنطینه شده و هر فایل یا فولدری را که به‌عنوان استثنا در هنگام اسکن اضافه کرده‌اید، نشان می‌دهد. این بخش همچنین به شما امکان می‌دهد تا به‌سرعت، مسدودکننده بدافزار مرورگر وب TrafficLight و ویژگی‌های ضد باج‌افزار(  Safe Files و Time Machine Protection) را نصب کنید.

در قسمت Privacy دو امکان فعال سازی ضد ردیاب مرورگرهای وب و دسترسی به شبکه خصوصی مجازی قرار دارد. بستگی به نوع اشتراک لایسنس، امکان استفاده از شبکه خصوصی مجازی تا حجم 200 مگابایت در روز، برای مشترکان بیت دیفندر فراهم است.
بقیه بخش‌های نرم‌افزار، شامل یک ناحیه اعلان‌ها و بخش تنظیمات برگزیده است که می‌توانید برخی از ویژگی‌های حفاظتی را روشن یا خاموش‌کنید و همچنین مشخص کنید Bitdefender چه‌کاری باید با فایل‌های آلوده و موارد مشکوک انجام دهد. شما همچنین می‌توانید اعلان معرفی پیشنهاد‌ها و محصولات جدید بیت دیفندر و همچنین گزارش‌های ارسالی ناشناس (که عملکرد و خطاهای نرم افزار را به صورت خودکار برای مرکز بیت دیفندر ارسال می‌کند) را متوقف کنید.

نتیجه نهایی

آنتی ویروس مک بیت دیفندر (Bitdefender Antivirus for Mac) یک برنامه امنیتی قوی با حفاظت عالی و برخی قابلیت‌های اضافی و مفید است. البته نسخه مک آنتی ویروس، برخی از قابلیت‌های اضافه که در بیت دیفندر ویندوز مانند اسکن آسیب‌پذیریvulnerability scan) ) و پرداخت امنSafepay) ) می‌بینیم را ندارد. در ضمن، اگر می‌خواهید قابلیت کنترل والدین (جهت رصد فعالیت بچه‌ها روی سیستم و جلوگیری از دسترسی کودکان به نرم افزارها یا سایت‌های نامناسب و... ) را فعال کنید، باید آن را به محصول Total Security ارتقا دهید.

منبع : مرکز خدمات بیت دیفندر ایران
Bitdefender یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس و راهکارهای امنیت سایبری در جهان است که با در اختیار داشتن زیرساخت های امنیتی گسترده، راهکارهای هدفمند و همچنین مجموعه جوایز ارزشمند توانسته است اعتماد نیم میلیارد کاربر را بدست آورد. همچنین لازم به ذکر است که راهکارهای امنیت سایبری بیت دیفندر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فروش می رسد.