تفاوت آنتی ویروس اوریجینال و کرک شده در چیست؟

بطور معمول وقتی قیمت نرم‌افزارها افزایش می‌یابد بسیاری از کاربران به استفاده از نسخه‌های کرک شده روی می‌آورند. این موضوع در کشور ما بدلیل عدم رعایت قانون کپی رایت بسیار شایع است و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که تفاوتی بین استفاده از نرم‌افزارها و آنتی ویروسهای کرک شده و اوریجینال وجود ندارد و حتی منجر به کاهش هزینه آنها نیز خواهد شد. بر خلاف آنچه که در تصور عموم است نسخه‌های کرک شده نرم‌افزارها، نه تنها کارایی مورد نظر را برای کاربران ندارند بلکه دستگاههای آنها را در معرض خطر نیز قرار می‌دهند. این موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که کاربر بخواهد از نسخه کرک شده آنتی ویروسها و یا نرم‌افزارهای امنیتی استفاده کند. در ادامه ریسک‌های استفاده از آنتی ویروسهای کرک شده را برای شما شرح خواهیم داد:

1. آلوده شدن: اولین خطری که دستگاه و سیستم شما را تهدید می‌کند، خطر ویروسی شدن توسط همین آنتی ویروسهای کرک شده است. در واقع برخی از نرم‌افزارها و یا آنتی ویروسهای کرک شده خودشان نوعی بدافزار هستند که در پوشش یک نرم‌افزار معتبر به کاربران ارائه می‌شوند و مانند سایر بدافزارها می‌توانند سرعت سیستم‌تان را کاهش دهند، فایل‌های شما را تخریب کنند و یا اطلاعات و داده‌هایتان را سرقت کنند.

2. کارایی و عملکرد ضعیف: ریسک دوم مربوط به کارایی و عملکرد است. معمولا آنتی ویروسهای کرک شده کارایی و عملکرد آنتی ویروسهای اوریجینال را ندارند و به همین دلیل نسبت به شناسایی ویروسها و مقابله با آنها ضعیف‌تر عمل می‌کنند. برای مثال ممکن است آنتی ویروس کرک شده سیستم شما را امن نشان دهد ولی آنتی ویروس اوریجینال در همان سیستم، چند ویروس یا بدافزار را شناسایی کند. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که آنتی ویروسهای کرک شده امکان دریافت بروز رسانی‌های معتبر را ندارند و در نتیجه نسبت به نسخه‌های اوریجینال کارایی کمتری دارند.

3. بروز رسانی غیرامن: خطر سومی که کاربران آنتی ویروس‌های کرک شده را تهدید می‌کند مربوط به آپدیتها و بروز رسانی این نرم‌افزارها است. آنتی ویروس‌های کرک شده بر خلاف آنتی ویروسهای اوریجینال قابلیت دریافت آپدیتها از سرورهای اصلی شرکت تامین‌کننده امنیت را ندارند و بروز رسانی آنها از سرورهای فرعی و غیر امن صورت می‌گیرد. در واقع شما با هر بار بروز رسانی این آنتی ویروسهای کرک شده به هکرها اجازه دسترسی به سیستم خود را می‌دهید و امنیت داده‌ها و اطلاعات خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.

علاوه بر موارد فوق استفاده از آنتی ویروسهای اوریجینال امکان برخورداری از خدمات پشتیبانی آنها را نیز به شما خواهد داد که در صورت بروز مشکل می‌توانید با کارشناسان شرکت تامین کننده امنیت ارتباط برقرار کنید و مشکلات احتمالی را برطرف نمایید. بنایراین با توجه به موارد یاد شده، سعی کنید تا زمانی که به نرم‌افزارها و آنتی ویروسهای اوریجینال دسترسی دارید از نسخه‌های کرک شده آنها استفاده نکنید و بخاطر اندکی صرفه‌جویی در هزینه، امنیت دستگاه‌های خود را به خطر نیاندازید. ما همواره، خرید آنتی ویروس اوریجینال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

منبع : مرکز خدمات بیت دیفندر ایران
Bitdefender یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس و راهکارهای امنیت سایبری در جهان است که با در اختیار داشتن زیرساخت های امنیتی گسترده، راهکارهای هدفمند و همچنین مجموعه جوایز ارزشمند توانسته است اعتماد نیم میلیارد کاربر را بدست آورد. همچنین لازم به ذکر است که راهکارهای امنیت سایبری بیت دیفندر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فروش می رسد.